Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Råkade igår ut för missödet när jag skulle trycka upp elhissen i förardörren, att knappen gick sönder och att rutan åkte helt ner.
Är det någon som vet ifall det går att få upp rutan "manuellt" på något sätt. Nu är det ju helg och chansen att få tag i en ny knappdosa är väl minimal...
Här skall det komma nederbörd i helgen så jag vill ju få upp rutan a.s.a.p

Snälla hjälp!
Användarvisningsbild
av Taxen47
Kan du läsa elschema så finns det här på sid 278.
http://www.matthewsvolvosite.com/downlo ... _Coupe.pdf
Jag skulle pilla upp knappsatsen ur dörren så man kommer åt kablarna på baksidan.Sen skulle jag vrida på nyckeln och sen leta upp pluskabeln med en testmejsel.Sen skulle jag ta en kabel som jag skalat i båda ändar och ta en på plus och sen dutta andra änden på nån av de andra stiften för att se nån reaktion.
Taxen47 skrev:Kan du läsa elschema så finns det här på sid 278.
http://www.matthewsvolvosite.com/downlo ... _Coupe.pdf
Jag skulle pilla upp knappsatsen ur dörren så man kommer åt kablarna på baksidan.Sen skulle jag vrida på nyckeln och sen leta upp pluskabeln med en testmejsel.Sen skulle jag ta en kabel som jag skalat i båda ändar och ta en på plus och sen dutta andra änden på nån av de andra stiften för att se nån reaktion.
Tack för snabbt svar!
Skall försöka få någon att hjälpa mej med detta under morgondagen.
av JT855
Riv bort dörrsidorna. Dra en kabel från elhisskontakten som fungerar till motorn där det inte funkar. Hissa upp med den fungerande knappen. Fick göra så en gång. Tar max 5-10 minuter beroende på hur snabb du är med mejsel och skaltång :) Behövs inget elschema för det och inget laborerande heller.
JT855 skrev:Riv bort dörrsidorna. Dra en kabel från elhisskontakten som fungerar till motorn där det inte funkar. Hissa upp med den fungerande knappen. Fick göra så en gång. Tar max 5-10 minuter beroende på hur snabb du är med mejsel och skaltång :) Behövs inget elschema för det och inget laborerande heller.
Tackar för detta!
Detta verkar ju onekligen mycket lättare.

Tack för tipset!
av JT855
Det går betydligt snabbare om du har någon som hjälper dig och kan hålla kabeln på ena sidan medans du håller på andra. Jag var själv när jag gjorde detta så jag fick klämma på två små rundstift på kontaktsidan och två vanliga platta kabelskor till elhissmotorn. Var lite försiktig så du inte kortsluter något i onödan.

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

EX60

Synd att den måste servas lika mycket som en[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]

Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och välf[…]