Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anbe9323
hej jag har problem med min turbomätare. som alla säger så ska den kopplas till insuget men när jag gör det så visar mätaren -0,9 bar. har jag kopplat fel eller? jag har en xc70 år 99 med en turbo ifrån en 850t5.
Användarvisningsbild
av Nexus
har du elektronikst gasspjäll så ska den kopplas till lilla slangen på insugets vänstra sida(höger framifrån sett). Så är min kopplad och visar vacum samt ladd.
av SubMarine
Du har vakum när turbon inte genererar övertryck så att den står på "minus" vid tomgång och låg last är okej. Men när du drar på så ska den gå upp på plus.
av anbe9323
SubMarine skrev:Du har vakum när turbon inte genererar övertryck så att den står på "minus" vid tomgång och låg last är okej. Men när du drar på så ska den gå upp på plus.
det gör den men den går bara upp till 0,2 typ
Användarvisningsbild
av Nexus
inget veck på slangen då? den ska ladda ca 0,4 orginal.
av Uninium
anbe9323 skrev:
SubMarine skrev:Du har vakum när turbon inte genererar övertryck så att den står på "minus" vid tomgång och låg last är okej. Men när du drar på så ska den gå upp på plus.
det gör den men den går bara upp till 0,2 typ
Under körning eller vid gas på tomgång? En del gör det felet att stå på tomgång och tokgasar för att se nålen röra sig :)
Användarvisningsbild
av Nexus
känner du att turbon laddar något då? kan ju vara något som pillat fel vid turbobytet. Är något mera gjort en bara plockat på större turbo?
Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]

EX60

Använder aldrig Pilot Assist längre p&ar[…]