Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kontroll av effektjord: Tändning av. Vänta i 245 sek. koppla ur LMM. Anslut en ohmmeter mellan LMM:s kontaktstycke anslitning 1 och jord. Ohmmetern ska visa ca 0 ohm.

Kontroll av signaljord: Tändning av. LMM urkopplad. Anslut en ohmmeter mellan LMM:s kontaktstycke anslutning 2 och jord.Ohmmetern ska visa ca 0 ohm.

Kontroll av signalledning: Tändning på. LMM urkopplad. Anslut en voltmeter mellan LMM:s kontaktstycke anslutning 4 och jord. Voltmetern ska visa 0-1 Volt.

Kontroll av luftmassmätarsignal: Tändning av. Koppla in luftmassmätaren. Tändning på. Anslut voltmeter mellan LMM:s kontaktstycke anslutning 2 och 4. Voltmetern ska visa 0,1-0,2 V.

Kontroll av spänningsledning: Tändning av. Koppla ur LMM. Tändning på. Anslut en voltmeter mellan LMM:s kontaktstycke anslutning 3 och jord.Voltmetern ska visa batterispänning.

Kontroll av signalledning: Tändning av. Vänta i ca 245 sek. LMM urkopplad. Anslut en ohmmeter mellan LMM:s kontaktstycke anslutning 4 och jord. Ohmmetern ska visa ca 9-11 K ohm.

Nu har du lite du kan mäta och kolla..

Jag har haft en tanke på just kolen och t&au[…]

Råd vid punktering

Verkstäderna är skyldiga att ta av d&a[…]

Fick underkänt på fästet för […]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]