Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag startar bilen så ibland så rassla det till som fan under huven någonstan o när jag trycker ned broms pedalen så blir det tyst.
Släpper pedalen igen så är det tyst en stund sen kommer det igen, Men det är inte jämt. 1 på 10 kanske det låter så där. Lampan som varnar att en bromskrets är borta lyser också ibland men inte samtidigt som oljudet. Rassel ljudet kan också komma när jag backar medans det försvinner när jag åker frammåt. låter dock bara korta stunder, typ 2-3 sek. Abs enheten är bytt. Och varför hänger inte hastighetsmätaren med när man accelererar, dock studsar den upp i rätt hastighet efter ett tag???-

S70-99 glt automat som passerat 30000mil
Användarvisningsbild
av RaptorX
Hela skivor, taskigt urtrampningslager. Helt hjullager/drivknut är väl dtt par misstänkta.
av Raketn
allt med broms är renoverat förutom kransen som inte blev åtgärdad efter ett hjullager byte. reparatören såg inte att den va trasig(den idioten).
Användarvisningsbild
av RaptorX
Raketn skrev:allt med broms är renoverat förutom kransen som inte blev åtgärdad efter ett hjullager byte. reparatören såg inte att den va trasig(den idioten).
Ja grattis ;) men inga felkoder? absgivaren tänkte jag mest på.
Användarvisningsbild
av Nexus
tror faktiskt att hastighetsmätaren går på vä fram men kan ha fel men hur som hellst så påverkar det helt klart att din ABS strular/ väsnas

Jag har haft en tanke på just kolen och t&au[…]

Råd vid punktering

Verkstäderna är skyldiga att ta av d&a[…]

Fick underkänt på fästet för […]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]