Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kauf
Wire mellan öppningshantag fram till huvlås inhandlad och ska bytas men jag blir inte klock på monteringen. Hur skall wiren fästas i huvlåset?

Måste man skruva isär huvlåset eller ska wiren bara träs igenom på något sätt? Finns det några styrspår som wiren ska gå igenom? Ska wirens plasthölje gå in i huvlåset eller endast wiren? Blir fan inte klok...

Om någon kan knäppa ett foto på huvlåset där man ser hur wiren är monterad vore det guld värt!

Några andra tips? Börjar man fästa i kupen eller vid låset?

Mvh
av kauf
Nej jag tänkte på ett foto på ett ihopskruvat huvlås. Räcker ju med att öppna huven. Ser jag bara vart wiren går in kan jag få ledtrådar. Ska jag tolka ditt svar som att man måste skruva isär låset för att montera wiren? Då har jag ju fått en ledtråd iaf...
Användarvisningsbild
av Taxen47
Tror att det är lika på 850 och s70.
Detta är från min 850.
Det är det vänstra låset och som syns på bilden och där kommer vajern in från vänster.Höljet går in i en hylsa och kulan
hakas i det övre hacket.Kulan och vajern under går till hö.lås.Låsen verkar vara vändbara för vänster eller höger sida.

Bild

Du får förmodligen trä in vajern från kupén först och sen ut till låset.Fäst i låset först innan du spänner inne.
Har ej gjort detta men du får pröva dig fram,så du får vajern.

Alla är vi olika. I kanske uppskattat 60-70% […]

Inget flöde alls? Absolut att termostaten int[…]

Hej! Nu efter 28000mil så vill min V70 -12[…]

240 med "specialvagnsnummer"

Tackar! :-) Jo jag föll för denna ocks[…]