Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Grattis. Mina fick jag inte ens ta på snö,nerslag bes. max utjusterade ändå tog de noll, tillbaka med mina gamla orginal jag sparade och justarade de exakt lika som med biltema backarna och de tvärlåser direkt. Förklara det någon?
av *pettson*
Det troliga problemet med handbromsbackarna har jag tagit upp i en tråd. Det handlar om ett handhavande fel vid monteringen. Jag påvisar skillnaden mellan backarna och vad man måste göra innan monteringen som jag faktiskt tror att dom flesta glömmer.
Jag har alltid gjort som jag visade i tråden och jag har aldrig någonsin haft problemet med nåt fabrikat alls.
jag har gjort exakt som du beskrivit och hur mycket jag än justerar får jag de inte ta. Gör jag fel borde ju inte de gamla jag monterar i ny skiva ta heller....
Du kan få de och testa med :mrgreen:
av *pettson*
Om dina nymonterade backar går emot stoppen när dom är avlastade så har du inte problemet du beskriver. Det är bara att du väljer, har du gjort som du ska så har du inte problemet. Har du inte gjort som man ska, då har du problemet.
av *pettson*
Du kunde skickat dom till mej.
Är helt säker på att dom fungerar utmärkt utan trix.
Det enklaste brukar att vara att göra rätt från början för att slippa trassla. :idea:
Det är när trasslandet gjort att man får nya gråa hår man slänger sakerna...
Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]

EX60

Använder aldrig Pilot Assist längre p&ar[…]