Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Det bör finnas 2 olika satser att sälja.
1 Vid nymontering innehållande spoiler, monteringssats och nya gasfjädrar till luckan. Luckan blir tyngre med vingen och ska därför också få nya gasfjädrar i satsen.
Min gissning är att det finns en anvisning i denna som berättar exakt vart vingen ska hamna. Kan inte tänka mej att personalen får gissa och montera godtyckligt, det ska bli likadant alla gånger, det ska inte gå att se att någon annan monterat vingen.
Kan det vara så att allt detta följer med i samma kartong som vingen?

2 Vid återmontering av gammal vinge efter reparation eller annat, innehållande ny monteringssats med klammer skruv och tejp.
JE Jr. Helt riktigt, det är precis nått sånt som jag tänkt att göra. Man får ju vara två st och lägga den på plats sen då :wink:

Pettson. Intressant, hade faktiskt inte tänkt på det, men det låter ju faktiskt väldigt logiskt det du säger. Vet faktiskt inte ens om volvo säljer S70 vingen helt ny fortfarande, men det är ju lätt att kolla upp. Om det är så, så kanske det går att köpa monteringsanvisningen löst.
Får bli lite knappande så får vi se vad jag kommer fram till.

/Ticken

Fjäderbenen beställdes komplett med allt[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter under[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"

Jag har en V60 D4 från 2017 där kupefl&[…]