Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av percy
Hej!

Jag är till att montera extraljus till min V70 GLT -99. Saken är den att jag inte är riktigt säker på var jag monterar in reläsignalen. Ett tips jag fick var att tjuva på befintligt helljus. Det låter som att det skulle kunna fungera men jag känner ändå att ett sådant ingrepp skulle kunna ge felsignaler i stil med att varningen för trasig lampa tänds el dyl.

Finns det något bra "förberett" ställe där man kan koppla in dylikt? Någon som har tips, bilder, länkar där man kan få hjälp?

Skulle uppskatta hjälp eftersom jag gärna vill se älgen i tid denna gång.... :(

Mvh

// Percy
Användarvisningsbild
av lellec56
Hej
Visst det finns en förberedd anslutning o den finns under instrumentpanelen, där kopplar du in relä och av/på kontakt. Bild finns om du följer denna länk
http://www.traderamotor.com/showObject. ... riginalkab
det är jag som säljer denna och om du är intresserad, kan du ringa mig

//Lennart
Användarvisningsbild
av ketto
Köper du den vanliga reläsatsen, som man får koppla själv till ljus och dylikt! Ska du ta signalen från ordinarie helljus så är de blå kabel, monterade extraljus i helgen på min svärfars bil och inga problem med glödvaktstråden!
Senast redigerad av 1 ketto, redigerad totalt 0 gånger.
av Frigge
Glödtrådvakten reagerar inte på helljuset ändå.
Inga som helst problem att ta ute vid lyktan om man använder relä.
Inte den mest seriösa inkopplingen men men....... fungerar gör det o snabbt går det.
Ljud från koppling

Tja, jag har en 940 -93 b230fd, var och sladdade p[…]

Nej det kan inte byggas upp något under/&oum[…]

Motorhuv öppen?

Ett tips är ju att felanmäla via appens […]

C30 T5 turbo problem

Hej! Jag har felkoden 603D Turboreglering samt 280[…]