Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasL
Du kan ju även testa med ett instrumenthus ifrån tidiga s/v70. Dom passar i din bil. Med tidiga menar jag årsmodell 97 och 98 ( även tidiga 99 men för att vara säker så välj ett ifrån 97-98). Tänkte om dessa är lättare att få tag på.
Ja hade ett s/v70R instrumenthus i min 854 -96. Fungerade fint.
av TomasL
Nu vet jag inte vad du har för motor i din 855 men har du en T5:a så har du ju laddtrycksmätare och det finns inga s/v70 instrumenthus med denna.
Sen om du har färddator så gäller det att få tag på ett s/v70 hus med denna funktion aktiverad. I dessa hus finns färddatorn alltid inbyggd. Den aktiveras mjukvarumässigt.
jag har 2,5L utan turbo.
de gör inget om jag inte får trippmätaren i mätarhuset utan räcker med klocka och utetemp om jag inte hittar något annat.
Får se om dom har mer s/v70s för 850 är det inte så gött om.
jag fick köpt ett mätarhus till 850 IGEN och när jag testade detta så hade jag sådan tur att det fungerade och ABS lamps problemet har upphört. nu tänds lampan vid start och slocknar efter någon sekund som den skall.
jag fick pröva med 3st olika mätarhus som jag köpt på skroten och lämnat tillbaka och 2 av dom var det samma fel i.
så 3:e gången gillt så fungerade det.
tackar er som har hjälpt mig.
denna tråd kan stängas.
tack ännu en gång.
Mvh Mattson

Du har ingen cirkulation där med dieselvä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Råd vid punktering

Hej. Noterade i morse att höger framdäck[…]