Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Piglet
Tiduret jag har är en typ 3, tror jag. Efter att ha googlat rundor lite. 6 st grå knappar på en rad och 1 knapp som är orange eller röd för sig själv överst till höger. Det låter inget alls när jag trycker på någon av knapparna.
Jag tror dock att jag fattas en del av utrustningen, såsom själva bensinvärmaren. Jag har tittat under bilen, framför höger bakhjul där bensinfiltret sitter. Även kollat i motorutrymmet. Hittar inget som påminner om en värmare. Tråkigt nog :)
av Rådlös
Nu när du har fått fram så här mycket uppgifter om värmaren och placering, så kanske det är idé att fortsätta? Dom säljs ibland på Blocket och Tradera. Om du köper just en sådan här 091B så kom ihåg att du skall ha med en styrenhet som är en alubox något större än en handflata, märkt Hella, en termostat, en bränslepump och en lös cirkulationspump: http://www.johnson-pump.com/JPMarine/pr ... index.html den som heter CM10 här, och så naturligtvis en kabelstam till allt detta. Tiduret har du redan.
Och du är väl medveten om att den värmer bara vattnet, ingen luft? För kupevärmen ser styrenheten till att kupefläkten snurrar så det blir varmt där.
Det finns mer beskrivningar om den här på forumet.
av Piglet
Jag ska fundera lite på om jag ska gå vidare, klart det hade varit kul att ha en fungerade bensinvärmare.
Tack allihop för den fina hjälpen.

Edit : Kollade runt lite på nätet nu, men det var lite tunnt med 091B. Hittade en som verkade komplett på bildelsbasen. Det var allt. Nästa gång jag åker till någon av returbilens skrotar så ska jag iallafall se om jag får napp där. Även om chansen är liten.

mvh Piglet
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Råd vid punktering

Hej. Noterade i morse att höger framdäck[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]