Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sussie73
behöver lite hjälp :) det började för ett tag sen att bilen dog i körning ,fick den stå några timmar så startade den igen tills nu denna gång startar den inte mer det låter som om man skulle ha soppatorsk vill inte hoppa igång, har kollat bränslerelät och det är helt och det låter om bränslepumpen,kan den vara trasig ändå fast den låter??? provade att göra felsökning med diagnostikenheten men den verkar vara trasig då den bara visar i A3 hålet men inget händer i dom andra hålen om ni förstår vad jag menar :) vore tacksam om någon vill hjälpa mej att klura vad felet kan vara :wink:
av Agneo
Kolla om det kommer gnista på stiften? Du kan ju börja med att dra loss tändkabeln som går från tändspolen till fördelarlocket och hålla den nån millimeter från jord och se om spolen ger gnista! Kolla som sagt även om den får soppa? Görs enklast om du tar bort returslangen och ser om det kommer när du kör på starten, inte bara när du sätter på tändningen utan det ska fortsätta pumpa när du kör på starten!
Om inte dessa två kriterierna uppfylls får du börja felsöka på riktigt men börja med detta! = )
av Bjornn
Vad är A3 till?
Visar det inget i de andra hålen så går det inte få kontakt med dom andra styrenheterna ju.
Kanske pga spänningsbortfall?
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]