Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av charlie
Hej! Min elektronik?lampa lyser. Jag får felkod 5-2-1 (förvärmning lamndasond). När jag släcker tänds den omedelbart igen! Bilen är en 855 -95 som f.ö går som en dröm! Några tips här bland proffsen? Mvh Jörgen.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
kolla upp kablaget till Lambdan det finns ett kontaktstycke där du kan kolla så att det inte är ärgat. Kontrollera att förvärmningen får spänning, vanligtvis de vita kablarna (2 st) som går till förvärmningen av Lambdan.

Mvh GK
av charlie
gnestakalle skrev:kolla upp kablaget till Lambdan det finns ett kontaktstycke där du kan kolla så att det inte är ärgat. Kontrollera att förvärmningen får spänning, vanligtvis de vita kablarna (2 st) som går till förvärmningen av Lambdan.

Mvh GK
Hej! Ska kolla det när stormen bedarrat här i Blekinge! Återkommer! Mvh Jörgen.
av Baldy
Uppvärmd lambdasond 1
Kontroll av signal

A32 och A33 0,7-4,8 V (varierande)

Se till att motorn har normal arbetstemperatur.
Se till att tändningen är AV.
Lossa motorstyrdonets alla kontaktdon.
Starta motorn.
Låt den gå på tomgång.
Kontrollera spänningen mellan kopplingsboxens stift A32 och A33 (0,7-4,8 V (varierande))
av sm1nvx
Det troligaste är avbrott i sondens värmeelement. Jag hade samma felkod. Köpte en begagnad Lambdasond på skroten. Felkoden borta.
av charlie
sm1nvx skrev:Det troligaste är avbrott i sondens värmeelement. Jag hade samma felkod. Köpte en begagnad Lambdasond på skroten. Felkoden borta.
Hej! Gjorde så det verkade enklast! Klockrent! Tack! Mvh. Ps. Provade rengörning av kontakter innan .tack övriga oxå!
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]