Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

heej!

har ett problem med 850in, låter väldigt mycket vid kammremmen, den sidan av motorn iaf.
så idag la jag mig under bilen och tyckte att alla ljud kom ifrån ac pumpen.
ac'n funkar ej i bilen så det ska åtgärdas, men brukar en trasig ac pump låta som ett skuret lager?

och om jag inte ska byta pumpen just nu, hur kan jag göra då för att slippa lager ljudet? finns det en kortare multirem eller?
Det är et lager i AC-pumpens elektromagnetiska "koppling" som kan gå sönder. Det är inte från själva pumpen, lagret sitter på utsidan "i" remskivan. Jag vet inte om bilar utan AC har en kortare rem eller et sorts "frihjul" der pumpen normalt er monterad. :)
kan kamremmen låta så oxå eller vad?
är rätt ny på remmarna och så på 850, hur demonterar jag smidigast multiremmen? hur lång tid kan det ta att ta av den och
sen sätta dit den igen? har skruv vana men inte så jätte mkt på 850 motor..
Jag tror du har ett 3/4 tums hål i spännaren, böj lös och ta bort remmen. Kan vara bökig att få på igen, notera dragningen innan. Sen om du vill se hur kamremmen och dess rullar ser ut så sitter kåpan med en skruv i mitten.
Och jag skulle tro att kamremsrullarna också kan låta.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]