Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har precis bytt länkarmar och gjort hjulinställning på min V70 -98. När jag igår kom ut på en väg med blankis slingrade bilen som en orm. Har aldrig upplevt något liknande med någon bil. Diagnos??
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Användarvisningsbild
av ThomasT
werner skrev:Jag har precis bytt länkarmar och gjort hjulinställning på min V70 -98. När jag igår kom ut på en väg med blankis slingrade bilen som en orm. Har aldrig upplevt något liknande med någon bil. Diagnos??
Om du har blankis så spelar det ingen roll hur chassit står... svårt att dra slutsats mao...
av Provocative
Blankis eller inte. Saker slits ut under en lång tid och du som förare vänjer dig i samma takt som slitaget. Sedan byter man ut det som är slitet och justerar in allt.... Bortsätt från föraren.
Jag själv råkade ut för att bilen bytte egenskaper när jag la på vinterdäcken redan i oktober. Men nu känns den bra.
Ge bilen lite tid. Är den fortfarande läskig om en-två månader är det nog bilen det är fel på.
Kör försiktigt o börja löita på din bil, bara.
Användarvisningsbild
av Ticken
Flyttar till Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)

/Ticken
Användarvisningsbild
av Alfredo
Provocative skrev:Blankis eller inte. Saker slits ut under en lång tid och du som förare vänjer dig i samma takt som slitaget. Sedan byter man ut det som är slitet och justerar in allt.... Bortsätt från föraren.
Jag själv råkade ut för att bilen bytte egenskaper när jag la på vinterdäcken redan i oktober. Men nu känns den bra.
Ge bilen lite tid. Är den fortfarande läskig om en-två månader är det nog bilen det är fel på.
När Jag sätter på bra dubbade vinterdäck behöver inte köra in Mig eller bilen Mig, byter däcken i november ty snön brukar bli liggande i Desember.
När Jag var yngre gav jag Mig alltid ut när första snön kom för att leka med bilen, och lärde snabt vinterkörningen.
av Provocative
Alfredo skrev:
Provocative skrev:Blankis eller inte. Saker slits ut under en lång tid och du som förare vänjer dig i samma takt som slitaget. Sedan byter man ut det som är slitet och justerar in allt.... Bortsätt från föraren.
När Jag sätter på bra dubbade vinterdäck behöver inte köra in Mig eller bilen Mig, byter däcken i november ty snön brukar bli liggande i Desember.
När Jag var yngre gav jag Mig alltid ut när första snön kom för att leka med bilen, och lärde snabt vinterkörningen.
Du missförstår mig totalt.
Oavsett hur duktig du är så har du ändå under en lnbgre tid vant in dig i en bil som slitits. ALLA, även du är en människa o vi fungerar på det sättet att vi vänjer oss.
Byter du ut en del som gjort att din bil har fel egenskaper så kommer din bil helöt plötsligt att uppföra sig rätt.
Däremot så måste du vänja dig vid de nya egenenskaperna. Sen är det inte sagt att bilen har fått konstiga egenskaper. Fast det är föga troligt om alla delar är bytta på rätt sätt o bilens inställningar är rätt gjorda.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]