Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

heej!!

jag höll på med min kofångare idag. gick inte som planerat!
har en ny "plats/hölje" men använder gamla frigolit och aluminium balk.
men när jag skulle byta kofångaren fick jag inte loss bultarna, så vill få bort hela "balken" så jag kan fästa
nya kofångaren i överkanten på balken som sitter dolda vid bagaget om någon vet vilka jag menar?
förslag på detta? hjälp behövs fort!!!

sen har jag ett till problem.
vid generatorn låter det som "lager" ljud, låter på tomgången men gasar jag så är det lugnt.. några förslag på vad det kan vara?
behöver ju inte va generatorn men bara där inärheten!

svara gärna snabbt om ni kan då jag behöver hjälp snabbt! :)
Mvh
Du menar de 2 undre bultarna som går rakt upp igenom balken.
Om de ej går att lossa så finns 4st skruvar innuti stötfångarbalken bultade i färdriktingen.
För att komma åt dem får man mäta upp va de sitter på utsidan av balken och borra upp hål med ett hålsåg.
Sen är det bara att lossa de 4 skruvarna så lossar balken.
Stödjärnen som håller balken är förmodligen sönderrostade eftersom skruvarna undertill ej gick att lossa, så de får du byta ut så du får ihop det igen.

för att få bort de gamla så kan man kanske hålla emot svetsmuttern på ovansidan då baken är borta och på så sätt skruva ut bultarna på undersidan.
Annars får man kapa av svetsmuttrarna försiktigt med en vilkelslip och sedan köpa nya bultar också.
Bjornn skrev:Du menar de 2 undre bultarna som går rakt upp igenom balken.
Om de ej går att lossa så finns 4st skruvar innuti stötfångarbalken bultade i färdriktingen.
För att komma åt dem får man mäta upp va de sitter på utsidan av balken och borra upp hål med ett hålsåg.
Sen är det bara att lossa de 4 skruvarna så lossar balken.
Stödjärnen som håller balken är förmodligen sönderrostade eftersom skruvarna undertill ej gick att lossa, så de får du byta ut så du får ihop det igen.

för att få bort de gamla så kan man kanske hålla emot svetsmuttern på ovansidan då baken är borta och på så sätt skruva ut bultarna på undersidan.
Annars får man kapa av svetsmuttrarna försiktigt med en vilkelslip och sedan köpa nya bultar också.

tack för snabbt svar!!

precis, en bult gick av och en var rund så det gick inte så bra!
men dom "fyra" bulten brukar inte rosta fast också eller? ska kika på det imorn igen iaf!

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]