Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perra850
jag håll på att bli knäpp på min volvo 850 från 1996.

det ter sig som jord fel i värme väljaren. den fungerar inte alls och lyser knappt så när jag slår på lyset farm. då går fläkten som den ska annars är det bara som om den den startar och stannar direkt igen. men så slår jag på lyset då går den som den ska men bara på full effekt vad har hänt

kan någon som har mer erfarenhet av detta berätta för mig vad som händer kan det räcka med att jag kollar koderna
Användarvisningsbild
av js1
ECC eller manuell AC?
av Bjornn
Fläktstyrningsenheten eller fläktmotståndet som de flesta kallar det (trots att det är skilda saker) är troligtvis sönder och har bränt ihop vilket är det vanligaste problemet med dem.
Att de bränner ihop kan bero på att kupéfläkten går trögt (går ej smörja upp) och då drar den mer ström vilket gör att fläktstyrningsenheten blir så varm att den bränner ihop.
När den bränt ihop så är det full kontakt till fläkten vilket gör att den går på full hastighet.

Undersök om fläkten går trögt innan du sätter dit en ny enhet, annars händer samma sak med den.

Verkar skumt att den bara går då du slår till ljusen, undersök kablagen, det kan även bli så varmt att kablarna smälter, har det hänt så kan du få överledning, dvs att skilda kablar får kontakt där det inte ska va kontakt, då kan man få sånna problem.

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]