Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xvpz
Hej,
Eftersom jag nu börjat bli hyggligt trött på bilen och är lite snål av mig tänkte jag börja med att fråga här.
Jag har en s70 som för typ en månad sedan hade helt dränerat batteri, jag passade på att byta batteriet, av vilken anledning minns jag inte, men tänkte väl att det var dags.

När jag igår skulle flytta bilen hade jag fått batteritorsk IGEN. Tilläggas bör är att jag bor i GBG och bara kör bil 1-2 gånger i månaden, och då är det långa sträckor jag kör (26mil).

Jag vet att centrallåset drar el, men knappast så pass mycket att man får batteritorsk.

Jag har inbillat mig att det är "sensorn" som kollar att dörrarna är ordentligt stängda som spökar eftersom jag märkt att taklampan inte slocknat när man slagit igen dörrarna och låst. När jag stod och väntade på min tur när jag besiktigade bilen såg jag att den röda lampan i vänstra bakdörren lyste i mökret..

Min fråga; hur testar man detta? Finns det något sett att testa vad det är som tjuvar el?
Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]

Den här gången är det faktiskt Vol[…]

Får försöka med någon fuskla[…]

Ett tips för den som är på resande[…]