Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:Sönder, eller att det kommit smuts i den som gör att den går tungt och har svårt att starta.
Om pumpen väl startar går den tills du stänger av bilen.
Jag misstänker att det var en slump, möjligtvis i samband med upprepade tillslag av tändningen (5ggr) som lösgjorde pumpen den gången. Det är bara att hoppas på det, eftersom det är betydligt lättare att fixa pumpen själv än startspärr/larm problem.
Ok men borde inte bränslepumpen göra ngt ljud ifrån sig oavsett om den inte vill snurra ? la örat mot metallplattan som elkablarna går ner i hö fram i bakageutrymmet. en motor som strejkar brukar ju iallafall surra lite ?
Ss ska mäta upp kablarna och se om det kommer någon ström ihuvudtaget, om inte så får jag gå på det andra spåret kanske ?
Alfredo skrev:På Min bil har Jag inte hört att bränslereläet slå ifrån efter en kort tid?
Hmmmmmmmm

Ska prova med min kompis relä imorgon och se om det är d som är trasigt ??:-/
Användarvisningsbild
av jezper
Vojje skrev:Sönder, eller att det kommit smuts i den som gör att den går tungt och har svårt att starta.
Jag misstänker att det var en slump, möjligtvis i samband med upprepade tillslag av tändningen (5ggr) som lösgjorde pumpen den gången. Det är bara att hoppas på det, eftersom det är betydligt lättare att fixa pumpen själv än startspärr/larm problem.
Testade spänningen till pumpen idag, när jag vrider på tändningen så kommer den upp till 11.7 V och sen försvinner.
spänningen kommer tillbaka direkt jag försöker starta bilen och jag hade pumpen uppe i bagageluckan och provade kontakterna som sitter inne i pumpen, dom visade på 11.7 konstant, så nu tror jag med 97% säkerhet att pumpen e paj :???:

Tack för era svar, återkommer när felet är fixat.
Helt rätt :)
Bytte pump igår och bilen kicka igång direkt, dock med ett nytt problem som jag startar en ny tråd av.
Tack för eran tid :)
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]