Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Motorn osv har gått finfint, som jag skrev i en tråd för några dagar sedan skrapar växlarna lite när man lägger i tvåan, vilket folk tydligen inte verkade tycka var ett allt för stort problem...

Men nu när jag förssöker starta den händer inget. i läget där startmotorn ska börja gå slocknar allt men inget start-motor ljud kommer.
Har ingen felsökar dosa tyvärr, just skaffat bilen... men bara från att vara fullt fungerande på alla sätt till att vara helt död på en natt...

Finns det något typiskt man kan testa o göra eller lär jag hitta någon som kan bogsera den till en mekaniker?
(tillägas bör nog att jag är helt värdelös som meckare själv...)

lamda lampan lyser i två sekunder när man drar nyckeln, något relä slår typ till när jag drar nyckeln till startläge (hörs för den som står bredvid när luckan är öppen).

tacksam för svar
själv har jag råkat ut för samma problem, det var styrkabeln till selenoiden på startmotorn som gjorde dålig kontakt, det räckte att man ruckade på den lite fram och tillbaka för att det ska hjälpa, den slutliga lösningen var att byta kabelkontakten och rengöra flatstiftet på selenoider ordentligt och fetta därefter in allt.

titta på denna tråd http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... 3&p=593044
Du kan även ha ett dåligt batteri och/eller dålig jordning mellan batteriets minuspol och motorn. Prova att sätta en startkabel mellan batteriets minuspol och en bra kontaktpunkt på motorn. Du bör även mäta spänningen på batteriet både obelastat och vid startförsök.

Mvh GK
C70 T5 cab 2001 med startproblem

[/quote] [quote=Filipgroon post_id=<a href=&quo[…]

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]