Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av killerwale
ska försöka beställa från bildelsbasen.se
dom hade hela 3 st med 7 stift tändmodul till min bil
undrar bara varför det skiljer sig på min bil jämfört med alla andra 850? de flesta har 4 stift någon som vet varför ?
Användarvisningsbild
av olindh
Det finns 3 olika tändmoduler till 850 beroende på vilken årsmodell och motor man har. Jag tror att den tändmodul du har på din bil satt enbart på 93ans modell med b5252 motor så den är med andra ord ganska ovanlig.
av killerwale
jahapp har hållt på lite till med bilen blev inte klokare för det men nu vet jag iallafall hur man kopplar förbi startspärren och kopplar ur larmet på bilen men se inte hjälpte det heller
funderar på om jag kan gjort något fel under mekandet snart alltså har ju inte haft mycket tid att ägna bilen det senaste men man undrar ju
har bytt det mesta så varför får jag inte gnista
har numer även bytt tändmodulen
finns det något sätt att kolla om man kan få en enstaka gnista från tändspolen genom att luras så man får gnista till fördelarlockets kabel typ så man kan utesluta rotor fördelare tja ni förstår nog vad jag är ute efter
av killerwale
då kan jag skriva in att jag inte orkade fortsätta med denna bilen utan såldes till en som fixade det genom att byta ut alla saker på bilen pga att han hade samma bil men krockad
så vad som var fel vet jag inte

B4b B4b,A modellen

Nästa elbil från Volvo?

Jag är inte helt såld på raml&oum[…]

Silikon fungerar. Kompletterar man packningen m[…]

Urkopplad kabel/rör?

Ser inte ut som bromsrör utan en svart plasts[…]