Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stecke83
har fått felkoden 2-4-3 (spjällägesgivarsignal utanför sitt spänningsområde). Köpte en begangnad och prövade men felet kvarstår.. mätte med en multimeter både på givaren och i kontakten på kabeln och jag får ett motståndsvärde på båda. Kan de vara så att givaren ändå är trasig eller är de någe annat fel som är trasigt ??:-/ Blir tokig på denna bil snart!!!
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du får spåra anslutningar och kontaktstycken samt rengöra dessa, hur stort motstånd mäter du upp?

Mvh GK
av Stecke83
Fick hem en "ny" från skroten men problemet kvarstår :evil: Dock så går bilen betydligt bättre än innan, rycker mindre vid belastning.. Kommer inte ihåg vilket värde jag mätte upp, vet bara att jag fick ett och att den inte var helt dö. Jag ska kontakta verkstan i morrn å höra vad dom tror. Känns som att de skulle va lite väl mycket otur att även den här givaren skulle vara trasig?!
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har felkoden försvunnit? Har du rengjort spjällhuset?

Mvh GK
av Stecke83
fick tag på lite uppgifter så nu har ja mätt upp givarna och det är inget fel på dom även kontakten är ok, ligger på 5V. Problemet och felkoden finns kvar så jag går nog bet på det här. Får ringa verkstaden i morgon...

B4b B4b,A modellen

Nästa elbil från Volvo?

Jag är inte helt såld på raml&oum[…]

Silikon fungerar. Kompletterar man packningen m[…]

Urkopplad kabel/rör?

Ser inte ut som bromsrör utan en svart plasts[…]