Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla ,

Kan bara berätta av egen erfarenhet, att jag lämnade styrdon på atech2 för reperation för ett litet tag sedan, fick tillbaka det reparerat och klart, enl dom.... bilen startar fortfarande inte.... efter massa felsökningar på diverse verkstäder säger alla att styrdon är sönder???... jag vissar kvitto och förnekar bestämt att styrdon är i sönder eftersom det varit på lagning och det är inte möjligt.
tar styrdonet igen till atech2 för att kolla... ber dom kolla IGEN eftersom diverse verkstäder säger styrdon och jag måste få det bekräftat till 100% att det är OK inte 99%... visst han tar emot skickar det til tyskland, efter två veckor kommer den igen, och med info att den är kontrollerad en andra gång och INGA fel finns.... kanon säger jag... NU kan jag utesluta alla verkstäder som pratar skit för jag har fått bekräftat att det är OK till 100% ...
Monterar in det i bilen igen, bilen startar inte!!!....... vid detta laget är jag jävligt trött på bilen....
Får tips att lämna till en annan verkstad... visst säger jag.... ingen kan ju hitta felet och styrdonet är det inte för det är dubbelkollat hos atech2....
lämnar bilen, och dom säger oxå STYRDON!... jag säger att detta är inte möjligt..... har ju dubbelkollat hos atech2!!! kvitto finns på reperation från första gång och att det varit där igen för kontroll.....
efter flertal samtal med atech så är det inget fel med styrdonet.... men jag säger att ngt inte är OK.... för oberoende verkstad såger åter styrdon...
Lämnar det en TREDJE gång till atech2... han skickat till tyskland... kommer åter tillbaka efter två veckor, mekanikern monterar in det .. NU STARTAR BILEN!!!....
Ringer till atech2 och säger att nu fungerar det, och att skulle den fungerar efter deras första lagning så skulle jag inte bekosta ca:4000:- i yterligare felsökningskostnader.... och att jag tyckte att det var förjävligt.
Atechs2 argument var att dom inte hade gjort ngn med styrdonet efter första lagningen, utan BARA provkört styrdonet.... Då fråga jag honom om det lagade sig själv?? eller var det så att av alla fraktresor den började fungera igen.... till mitt svar fick jag att styrdonet var det inget fel på, efter en otrevligt bemötande, samt att jag tyckte att det var riktigt dåligt gjort med detta styrdon, tyckte jag att dom skulle ersätta mig för sin reperation, som inte blivit gjord ordentligt från första början, så jag kunde betala alla diverse felsökningar till olika verkstäder på ca: 4000:-
Atrech säger med otrevlig ton, att dom vill inte se mig mer där och att jag skall komma och få min betalning krediterad!

Sen är det upp till var av en att avgöra vad ni tycker om denna händelse och atech2..

B4b B4b,A modellen

Nästa elbil från Volvo?

Jag är inte helt såld på raml&oum[…]

Silikon fungerar. Kompletterar man packningen m[…]

Urkopplad kabel/rör?

Ser inte ut som bromsrör utan en svart plasts[…]