Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomas79
Hej, jag har en V70 -04 (Automat) som ska in för en 10 000 mila service..

Någon som vet vad den går på?

3-4000 ????
av matzen10
Det är så svårt att precisera ett pris beroende på verkstad, ort, lokal konkurrens osv. Men kring 4000:- låter rimligt eftersom det inte är en så stor service (inga tändstift, inte de två luftfiltren (men pollenfilter om du har det) ).

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av fragme
Tomas79 skrev:Hej, jag har en V70 -04 (Automat) som ska in för en 10 000 mila service..

Någon som vet vad den går på?

3-4000 ????
Jag serva precis min 855 GLT -96 "28000mil"

*Hel kamremssats
*tändstift & kablar
*rotor locket
*bränslefilter
*vattenpump
*olja & filter
*diverse packningar
*justering av handbroms
*smöjning av dörrar + dragkrok
*allmän upp fräschning av bilens delar
*Bromsslang
*påfyllning av vätskor
*Test av bilen
*snöskrapa, klistermärke, 1L delsyntetsolja & 1L Spolarvätska

Alla delar Volvo Orginal!

Gick på 7500:-inkl moms, arbete "även kvitto & stämpel i S-boken"
Ska byta de övre motorfästet, runt 400:-

Allt gjort på: Bs Garaget "kvidinge"
Mkt bra service. Man blir väl bemött å han rekomdenderar även lösningar & visar vad han gjort å hur de gamla sakerna såg ut.

Tanken var att jag skulle lämnat bilen på volvo för byte av kamrem & oljebyte. Men fick tips av en gammal klasskamrat att denna kille skulle vara duktigt. priset ja fick på volvo var 4200 för olja & kamrem. De man vart lite besviken på var att han inte berätta att de fanns en HEL kamremssats som man kunde ta istället för endast en femhundring mer, & då får man hela satsen servad. De andra var att vattenpumpen sitter bakom kammen å den kan man ju titta till samtidigt som man byter kammen & troligtvis byta, "kostar ca 500:-*. trist om vattenpumpen skulle sluta fungera efter en vecka och man måste byta kammen igen. De berätta aldrig volvo. Lite besviken på det. Men dem tjänar väl va dem ska ändå, det verkar som det räcker för dem. Tacka vetja att det finns killar som bruno på Bs garaget i kvidinge.
Kan rekomendera honom varmt. Bättre service har jag nog aldrig fått, varken i en vanlig afärr eller ngt liknande.

Slutsatsen är väl ändå den att jag är toppennöjd med min service för 7k :D

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]