Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blotgode
Det bildas alltid en pöl under bilen, men jag hittar inget inne i bilen, däremot tycker jag det blir liksom en fet yta på rutorna, det som är mest irriterande är ju när det är lite fuktigare, kallare ute då immar rutorna igen och det försvinner inte hur jag än ställer reglagen.! bilen är en xc70-99:a
av Frigge
Blotgode skrev:Det bildas alltid en pöl under bilen, men jag hittar inget inne i bilen, däremot tycker jag det blir liksom en fet yta på rutorna, det som är mest irriterande är ju när det är lite fuktigare, kallare ute då immar rutorna igen och det försvinner inte hur jag än ställer reglagen.! bilen är en xc70-99:a

I så fall är det värmepaketet som läcker Glykol.
Elementet sitter snett ner bakom stereon o är ganska lätt
att byta. Instrumentbrädan behöver INTE tas bort vid
byte element.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Blotgode
Det låter ju lite bättre om det "bara" skulle vara värmepaketet, jag får hoppas på det bästa och tackar för den information jag fått här. Skulle det dyka upp mer info så mottages det tacksamt
av *pettson*
ketto skrev:är en förångare till AC:n! Sitter väldigt dumt till.... man MÅSTE riva ut hela instrumentpanelen! Sitter bakom fläkten nånstans

En skräckbild:
Bild

Eller kanske värmepaketet????
en skräckbild tagen i min 855 :lol:

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]