Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:Hur ska du bära dig åt när du väl hittar "immon"?
Byggla det som ska bygglas. Det handlar om 3 kontakter. Tampar i 2 ska bygglas. Sen kan man kasta pinnen.
av TomasL
gnestakalle skrev:Immobilizern går vad jag vet inte att koppla bort. Byt antennringen, den är ett känt problem.

Mvh GK
Visst går den att koppla bort. Jag gjorde det på mon 850 med pinnen. Som sagt här fyra byglar är vad som krävs.
TomasL skrev:
gnestakalle skrev:Immobilizern går vad jag vet inte att koppla bort. Byt antennringen, den är ett känt problem.

Mvh GK
Visst går den att koppla bort. Jag gjorde det på mon 850 med pinnen. Som sagt här fyra byglar är vad som krävs.
Var hade du din immo?
av TomasL
Den satt där nere vid pedalerna. Ganska långt upp till vänster i reläcentralen har jag för mig. Detta är ju några år sedan jag gjorde.
Sitter bredvid/ihop med larmrelät. Jag har dock för mig att jag gjorde alla byglingar i kontaktstycken och inte uppe vid själva enheten.
Har för mig att det var två olika kontaktstycken som man tog isär och satte två byglar i varje. Som sagt detta var etta antal år sedan så minnet är lite vagt.
av rd350
Den sitter inte i larmrelät utan sidan om i närheten kommer tyvärr ej ihåg var. När frågan ändå är uppe ska det påpekas att det bara är immon med "pinne" som går att koppla förbi,nyare variant i nyckeln är bara att glömma.
av TomasL
Jo du har nog rätt. Relät märkt 210 211 är bara till larmet och det är även riktigt som du säger att det är bara den "eftermonterade" immobilizern med pinnen som går att koppla förbi. Det är den som TS har.
Här får ni info hur göra

http://www.svenska85x70klubben.se/forum ... hp?t=17400

jimaracing
Nybörjare

Registreringsdatum: 23 september 2010

Postat: ons feb 27, 2008 21:28:13 Rubrik:
Tjena

Har precis gjort det på min bil, fick instruktioner på volvo

Först leta upp immobilizer boxen (svart låda med vit etikett sitter under ratten till vänster om stången.).

Går en massa svarta sladdar in i den, om man följer dem hitter man 3olika kontaktstycken.

Det svartakontakten innehåller 4 sladdar. (2 röd-blå, 2 blå-grön)
Dela kontakten och bara bygla 1:an till 2:an och 3:a till 4:a.
DVS. koppla bort kabeln som går till immon!

Leta upp nästa kontaktsycke 4 sladdar(svart-vit, gul-vit,rosa gul-svart), mitt var ett grått som satt en bit upp.
Samma här bygla 1:an till 2:an och 3:an till 4:an, så att kabeln till immon inte är inkopplad

Det tredje kontaktstycken behöver man inte göra nåt med.

Hoppas det funkar....

mvh Martin

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]