Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av buumi
Finns det andra takräcken som passar på en V70 -98 än dom från 97-00?
Passar takräckena från 01 och frammåt osv?
Många har bytt till de "nya" men från vilken årsmodell kommer de?
Jag undrar detsamma, vad menar folk när dom säger att dom bytt till dom 'nya' eller 'tjocka' railsen?

Kan någon skriva utförligt vad som skiljer eller lägga upp en bild för jämförande vore det bra.
Användarvisningsbild
av Nexus
Då är det dax du går kollar synen för det är ju bra mycket tjockare på nyare v70 99- :wink:
kolla "plattorna" som sitter emot taket så ser du de är tjockare och går ändå ut ej viker av som en banan :P
Jag såg skillnaden, men jag vet inte om jag kan påstå att den nyare varianten var så något snyggare. Ser betydligt klumpigare ut i infästningarna mot taket, särskilt den bakersta klossen.
Så jag har faktiskt svårt att förstå varför man skulle lägga ner möda på att byta till den nya railsen, nu är det ju också lite si och så när man enbart tittar på bilder och jämför så jag ska inte säga för mycket, kanske ändrar jag uppfattning den dagen jag kan jämföra två bilar bredvid varandra med respektive rails
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har de "nya" och tycker de är klart snyggare men inte skulle jag byta om det hade suttit de gammla på då hade jag hellre tagit bort de helt 8)
Nästa elbil från Volvo?

Jag tvivlar dock inte på att man har gjort […]

Tack för tipset. Den sitter korrekt. Har &aum[…]

Urkopplad kabel/rör?

Det ser ut som röret för bromsvätsk[…]

Vinterdäck

Behöver 4 st vinterhjul till s60. bultmö[…]