Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
Är det någon händig" ,som kan ge mig tips om det är bökigt att byta den"yttre" kamspännrullen på 855an-95,det ser ju lite trångt ut men var i "pannrummet" ser det inte trångt ut.så om nån har något enkelt tips ,Välkommen(alt lämna in på Verkstad =plenty dyrt.. vol:-)
av erikeriksson
Hej, har bytt spännaren för drivremmen på en -92:a. Det är inte så svårt att byta spännaren men du måste av och på med drivremmen. Titta noga hur remmen ligger över alla rullar först. Spännaren måsta "lyftas" för att få av och på remmen. Spännaren sitter med tre bultar tror jag. Lycka till.
av el-anders
Det finns en bra bild i instruktionsboken på hur remmen ligger runt alla aggregaten.
En gång i tiden fanns hela el-schemat i den boken (ljuva tider)
Anders
av Stimo
Vilken motor har?
Användarvisningsbild
av firefightern
Har lyssnat på lite fel ställe kan man lugnt säga, det var nämligen spännaren rullen för ACn och generatorn som var mer än sleten, det liksom visslade när den kom upp i ca2400rpm,Men nu har min otroligt duktiga mekaniker granne fixat det så nu spinner "Bättan" som en katt igen..he he vol:-)

Dessa https://vparts.se/se/tandkabelsats-till-volv[…]

Ska bränslepumpen gå igen även ma[…]

Om jag inte ser fel så sitter förgrenin[…]

Hallå! Det där ju motorlampan som lyser[…]