Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Haha men jag har inte hunnit kolla det ännu det märkte jag ikväll när jag svängde in och hade inte tid.
Jag måste ju få olika idéer på vad det kan vara och dessutom har jag svårt att tro det är det eftersom jag kollade hjulen för nästan en månad sen och då satt alla bultar stenhårt. Men eftersom det känndes som det vobblade lite när jag svängde in på parkeringen blir man ju lite orolig.
Ska ju självklart kolla detta imorgon! Jag är inte dum.
Har jobbat på däckverkstad i två år tidigare så jag vet nog, men hann inte kolla det idag.
Nej de sitter inte löst, som jag skrev så satt de stenhårt när jag kände på dem för snart en månad sen och de sitter lika hårt nu. Jag vet hur viktigt det är att kolla hjulbultarna lite då och då, framförallt efter hjulbyte.
Har ju erfarenhet från däckbranchen.
Primalscream skrev:Nej de sitter inte löst, som jag skrev så satt de stenhårt när jag kände på dem för snart en månad sen och de sitter lika hårt nu. Jag vet hur viktigt det är att kolla hjulbultarna lite då och då, framförallt efter hjulbyte.
Har ju erfarenhet från däckbranchen.
Superbra :P . Då vet du hur du hissar upp bilen så att du kan undersöka hjulens status med avseende på glapp, oljud och etc. :!:

Så att vi eventuellt kan lägga den biten åt sidan och fortsätta med något annat matnyttigt :) .
Javisst det vet jag, ska kolla det.
Det är det här jag vill ha, bra idéer på vad man skall kolla och så.

Och göransson, med stenhårt menar jag att de inte går att dra åt mer med handkraft, jag vet också att mutterdragarna man har på däckverkstäder nästan alltid drar åt bultarna mer än dubbelt så hårt mot vad som behövs och är brukligt :)

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]