Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av martin1g
Har försökt hitta gamla inlägg om detta men ej funnit något. :?:

På min V70 -00, 17000 mil så har det ett tag nu uppstått vibrationer i bilen, skakningar, vid inbromsning, märks mer vid högre fart. Har bytt både skivor och backar plus ett bromsok, och sedan efter ca: 1500 mil slipat om skivorna och balanserat hjulen igen efter fälgbyte men inget verka hjälpa. Några funderingar?? Det är även en del vibrationer i vissa hastigheter, ca: 70-80 och sen vid 110-120, men det varierar vid vilken hastighet det är... Kan det vara något i hjulupphängningarna fram? Har även bytt några stag till krängninghämmarna (tror jag det var....) :roll:
av emil_yttervik
kolla upp drivaxlarna.. har varit med om det en gång.. men det var iofs en toyota, dom var det olbalans i
av martin1g
Fast när man bromsar så borde ju inte drivaxlarna märkas, utan i så fall när man driver hjulen??
av meckar Lasse
hello? tag en koll bärarmens innre fästen två stycken bussningarna kan vara dåliga känn även på muttrana.nedre kulled på bärarmen kan vara glapp i .håll handen på kulleden samtidigt som någon tar i ökant däck och rycker fram och tillbaka. glappet brukar kännas.kolla även yttre styrled.
av meckar Lasse
glömde en sak,är det orginal skivor? billiga skivor har sämre stål.jag hade skivor som såg ut som en dåligt bakad sockerkaka,inte rent stål runtom.enorma vibrationer.
av martin1g
biltema skivor, omsvarvade i början av sommaren...innan dess har de gått ca: 1500 mil så de är i gott skick vad man ser...får väl kanske sätta dit original om inget annat hjälper..

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]