Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zikzak
Hej
Efter ett styrstagbyte på min 855-97 för ett par månader sedan så har hela ytterkanten på däcket fullständigt malts ner!! Tyckte jag var noga ock mätte upp innan men tydligen är det väldigt känsligt.
Min fråga är, om ytterkanten slits ner, bör jag skruva på ett varv på staget eller ska jag skruva av ett varv? Jag vill bara få det något bättre då bilen ska bytas snarast, tänker inte göra en hjulinställning =)
av *pettson*
Ska du inte göra en ordentlig hjulinställning så kan du strunta i skruva på staget också. Det gör ju varken från eller till, du skulle ju ändå byta bil, ingen ide att lura köparen att tro din bil är i skick?
Att skruva styrning på gehör är meningslöst. Det kan vara ett varv, eller ett halvt. Eller två varv? Mäter du inte så kan du som sagt likagärna strunta i det.
av *pettson*
Eftersom du inte verkar förstå känsligheten i det så går det heller inte att svara exakt.
Det går inte att säga åt dej att skruva en sexkant eller ett varv åt nåt håll. Eftersom varken du eller jag vet hur fel det står.
Vad är problemet i det svaret?
Huruvida du ska skruva ut eller in då?
Låt tänka.. bilen sliter UTSIDAN av däcket hur pekar ett däck då? Pekar det utåt sidan just nu, eller inåt mot andra hjulet :shock: Rannsaka dej själv nu :shock:
Användarvisningsbild
av zikzak
Jag förstår mkt väl hur känsligt det är, jag ville bara veta om det ska in eller ut =) Men ingen som vet verkar det som =(
Tack till Lazydogmic iaf för tipset =)
Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]