Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RaptorX
Som rubriken lyder från halvläget och uppåt dånar det i fläktmunstyckena så man tror det skulle va hål på avgaset.
Nån kunnig i detta? fläktmotorn kass eller kan det va nåt annat?

V70 97a.
Användarvisningsbild
av RaptorX
Nja den låter mest illa och blåser kanske inte som förr men vibrationer har jag inte direkt känt av, ska va att det kan vibba lite i själva instrumentpanelen i såna fall.
Användarvisningsbild
av RaptorX
Ok, beställde just en ny :o så får hoppas den blir lite tystare annars får man väl plocka ner mer å kolla lite, tack för snabba svar.
av *pettson*
När fläkten låter massor och skapar vibrationer är det inte särskilt ovanligt att kupefiltret är igentäppt. Fläkten är såpass kraftig att vingarna böjer sej när den försöker få luft. Se om oljudet slutar om du använder recirkulation i kupen. Slutar det då är det kupefiltret. Fortsätter det är det fläkten.
Användarvisningsbild
av RaptorX
Ja den tystnar när återcirkulatioen slås på men är bara tyst en stund sen börjar den låta igen.

EDIT: Kollade kupefiltret tog 20 min att rengöra, såg ut som det byttes nånstans i början av 2000, nytt beställt tack för det tipset pettson :D
Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]