Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Har fått en tvåa på besiktningen på att draget måste bytas.

ni som demonterat ett vet hur det sitter, sex bult på varje sida varav fyra med mutter på baksidan och två som går upp i själva balken.
Sitter det svetsmutter innanför där? för när jag demonterade draget började det snurra såklart. och ifrån skuffen kan man endast hitta ett jättelitet hål där knappt muttern får plats, ännu mindre en hylsa att hålla emot med, hur är det menat att man ska komma åt dessa? ta väck bakstötisen?
av Volvo_740_GLT
Ja du måste ta bort stötfångarplasten och krockbalken
Användarvisningsbild
av Nexus
asså du får ut hela störtfångarpaketet. ligg gärma under med ansiktet när du lossar bultarna som går rakt upp på varje sida :wink:
av Volvo_740_GLT
Dalmans skrev:då kommer jag åt dom två muttrarna?
kanon har kliat mig länge och väl i skallen för att förstå hur dom tänkte där....
Dom två bultarna som går igenom stötfångarbalken är skruvade i två svetsmuttrar i konsollen... Oftast brukar konsollerna vara sönderrostade som störfångarbalken sitter i.
Så det blir nog att kapa bultskallarna och försöka lirka ur balken, det går att göra så annars blir att att köpa två nya konsoller
Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]