Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alfenstein
Hej, har läst en del på detta forum som gäst och där igenom fått mycket god information som avhjälpt en massa problem för mig, men har letat efter någon tråd som beskriver mitt problem som nu har uppstått utan att hitta.

Det började i vintras, vid start så tog det ca 30 sekunder från jag startat bilen tills instrummentbelysning, vindrute torkare och spolare, stereo, fläkt, fönsterhissar började funka, allt eftersom så blev "fördröjnings tiden" längre, men sen kom våren och "fördröjnings tiden" blev kortare, men här om dagen så blev det totalt kört, srs lampan tänds och släcks inte, alla ovan nämnd
a funktioner funkar heller inte, trodde det var något med srs-lampan, köpte biltemas nollställningsverktyg har försökt nollställa srs-lampan vilken jag misstänker kan var en bov i dramat, nollställningsverktyget funkar, passade på att även nollställa service lampan på min volvo s60 2005 med utmärkt resultat.
V70 är av årsmodell 2000 och med den gamla karossen.

Min fråga är om det finns någon på detta forum som har en någon teori vad det kan vara för fel och hur man avhjälper detta ?
Användarvisningsbild
av taxi
Jag tycker dina symptom är misstänkt lika dom där tändningslåset varit problemet. Men jag har inte haft det problemet själv så jag vet inte.
Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]