Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UKPeter
hmmm....det verkar som om den inte får ström till ECU'n..får ju inga felkoder alls i Socket A2 medan både A3 och A7 funkar och ger.1-1-1 (inga fel) ....gäller det att hitta matarkabeln nu då...
Användarvisningsbild
av js1
Hur går det för dig? :?: ??:-/
av Jocke71
Det händer att kablar kan frätas sönder inne i kabelstammen, speciellt den som förser ecu med spänning. Har hänt att dom går sönder precis nere vid startmotorn, inne i kabelstammen. Jag har reparerat ett par såna där brottet är på samma ställe.
Användarvisningsbild
av js1
Hur gick det? Fick du ordning på skrället??
av *pettson*
Och nåt så enkelt som att kontrollera pluspolen är fixat?
Den har två sidor på anslutningen. En där man lossar själva anslutningen från batteriet. Andra sidan är huvudplus till matningsreläet som sköter om spridare, styrdon, massmätare med mera. Inte helt ovanligt att den muttern är lossad så kabelskon ligger emot ibland och gör sitt jobb. Likväl som den inte gör sitt jobb.
*pettson* skrev:Och nåt så enkelt som att kontrollera pluspolen är fixat?
Den har två sidor på anslutningen. En där man lossar själva anslutningen från batteriet. Andra sidan är huvudplus till matningsreläet som sköter om spridare, styrdon, massmätare med mera. Inte helt ovanligt att den muttern är lossad så kabelskon ligger emot ibland och gör sitt jobb. Likväl som den inte gör sitt jobb.
Hoppsan nu går den som en klocka igen! :) Tack ska du ha
Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]