Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Morrisen
Har tänkt att sätta ut vår Volvo 855:a GLT -97 på annons eftersom vi köpt en ny V70.
När man kollar på bilvärderingssajterna så ligger priset mellan 13600 kr till 17600 kr men då är väl inte något sådant som extrasäte inräknat?
Vi har ju det i vår bil och undrar nu hur mycket värde man kan räkna i det? Det är viss skillnad på 7-sitsig och 5-sitsig och det ger ju bilen en hel del större möjligheter.

Jättetacksam för snabba tips och råd!
Det handlar mer om bilens skick i övrigt än ett extrasäte. Monterad extrautrustning brukar sällan betala sig så bra men i vissa fall göra bilen mer lättsåld. Gissningsvis går det att hitta ett extrasäte för runt en tusing på annons.
av *pettson*
Extrasäte ger 1500-2000kr som försäljningsvärde och ger inte mer i värdehöjning på bilen.
Om det nu inte är så att det finns en köpare som blir exalterad och ger bonus.
den som har behovet är beredd att betala lite men inte mycket för detta... tillgång o efterfrågan avgör
av DrBoo
Zeroiq skrev:Nedfällt tar extrasätet upp en massa plats i bilen där man annars har reservdäck, domkraft, och massa verktyg som inte får plats då.
Det är massorna av verktyg som inte får plats. Däck och domkraft får plats där det skall vara. Stoppningen är inte så tjock på extrasätet.

Skriv 855 7-sits i blocketrubriken så får du säkert ett antal extra intresserade. Själv får jag ofta frågor från andra föräldrar när jag på dagis och skola plockar in barnens lekkamrater i extrasätet. Lägg på en 2-3 000 kr och läs av intresset (Monterat vill volvo ha 7000, omonterat kostade den 5 000 som extrautrustning för 4 år sedan).
Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]