Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Primalscream
..på mina inlägg??
Jag har skrivit två trådar men inte fått något svar alls på någon av dem.. :(
Jag behöver få svar..

Det är dessa två inlägg:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=72503

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=72642

Jag undrar dessutom vad det kan bero på att motorelektroniklampan lyser..

Jag har en V70 2.5T AWD från 99..

Tacksam för svar.
av *pettson*
Det är naturligtvis synd att du fått vänta i all oändlighet och inte fått några svar.
Vad har du gjort under tiden? Har du undersökt dom tips som du fått? Öppnat huven själv och kontrollerat det som man kan kontrollera även om man inte är mekkunnig, såsom om slangar är hela? Om allt ser helt och rent ut?
Du har fått ett ypperligt tips om en krans som har ett problem, gällande din broms. Hur är statusen på detta? Vad har du gjort åt det?
Öppnar du handskfacket finns där förhoppningsvis en bok. I den bör det stå att om motorelektroniklampan är tänd så finns det ett problem som är motorrelaterat. Det är satt en felkod med andra ord.
INGEN vet vad för kod som finns där förräns bilen blivit urläst. Har du läst ur koden/koderna eller lämnat bilen för detta och har nån feedback att återkomma med eftersom du vill ha ordning på det?
Tills du själv engagerar dej så lär det tyvärr inte gå att komma längre, såvida du inte vill att man ska gissa och du får betala i onödan?
Användarvisningsbild
av Primalscream
Oj, det var inte meningen att stöta mig med andra här..
Då jag inte fått något svar förens idag så har jag inte hunnit kolla så mycket, men jag har självklart kollat det jag kan kolla innan och under tiden för att se om jag kunnat se något, men det har jag inte kunnat.
Och jag är så pass okunnig på bilar så jag vågar inte riva och slita så mkt själv heller.

Att det kanske beror på en krans har jag som sagt misstänkt själv också som jag skrev i ett annat inlägg, och då jag fick det svaret idag och de andra efter att jag postade denna tråd så har jag inte hunnit forska mer i det för jag har inte haft tid ännu.
Och ja boken finns där, det är efter att ha kollat i den som jag fått reda på att den kallas för motorelektroniklampa.
Jag har ingen möjlighet att själv läsa ur felkoder och har inte kunnat låta någon annan eller verkstad göra det heller ännu.
Och det är feedback jag söker av andra här då jag kan så lite om bilar och jag vet att många här är väldigt duktiga och kanske kan komma med idéer och förslag.
Jag engagerar mig så mkt jag kan, och gissningar har jag inget emot så länge de är kvalificerade och det är bara bra att få lite olika idéer på vad som kan tänkas ligga bakom felet/felen så man inte river i saker i onödan.

Så bolla mer än gärna förslag och idéer till mig som jag kan undersöka och på så vis förhoppningsvis utesluta och komma närmare en lösning. :)

Mvh
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]