Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja, har fått liv i 855 T5an som jag trodde var kopplingsras. och den går UNDERBART OTROLIGT GRYMT! vilken maskin =) haha

men nu behöver jag eran hjälp för att få allt att fungera! dessa saker behöver jag ha hjälp med snabbt eftersom ja skall ut imorgon bitti igen och fortsätta!

* vart sitter hastighetsmätarkabeln till växellådan? jag har en utbränd kabel på lådan. vet ej vart den ska sitta. antar att den är till hastighetsmätaren! någon som har en bild på ca hur de ser ut?

*kupevärmen funkar ej, vart sitter värmeväxlaren? eller ja den som ändrar flödet in till värmepaketet? tror den är paj.. har ej kollat på detta än, förra ägaren sa att paketet är trasigt men tror inte riktigt på detta än!

*slangen som sitter mitt på ventilkåpan är detta vevhusvent?

*vad skall denna motor ladda orginal? hur vet ja om denna är chippad?

Bil info
Volvo 855 Turbo / T5
motorvolym,2,0 (importerad)
Turbo 16T??
Manuell
är helt ny på dessa motorer! så därav behöver ja eran hjälp

tacksam för snabba och enkla svar!
Användarvisningsbild
av taxi
Jag tror jag kan hjälpa till med två saker i alla fall :)
Varmt vatten går genom värmepaketet hela tiden, har du ecc styrs luften genom det av elmotordrivna klaffar. Kan du läsa ur eventuella felkoder?
Och ja, på min går en slang från oljefällan genom insuget upp till toppen.
taxi skrev:Jag tror jag kan hjälpa till med två saker i alla fall :)
Varmt vatten går genom värmepaketet hela tiden, har du ecc styrs luften genom det av elmotordrivna klaffar. Kan du läsa ur eventuella felkoder?
Och ja, på min går en slang från oljefällan genom insuget upp till toppen.
Okey. jag tror de var ac eller acc på den. osäker fortfarande, jag ej suttit i bilen mer än ha vridit på nyckeln stortsätt hela dagen. var ute o provkörde den för första gången ikväll när de var mörkt.
men skall kolla detta imorgon så kan jag återkomma med felkoder!
vilka "hål" går till vad?

vet du vad Steg 3 chipp ger för effekt på en 2,0 T5a? med orginalsystem

och det är vattnet som är problemet, det läcker antaligen in i bilen
Kabeln som skall kopplas in på växellådan har en röd kontakt, 2 poler. Den kan bara sitta på 1 ställe. Kommer från kabelhärvan på ABS sidan.

Min T5a (15g) peakade 0.8, för att sedan dala ner till 0.7 efter 5k rpm. Helt original.
Nilaya skrev:Kabeln som skall kopplas in på växellådan har en röd kontakt, 2 poler. Den kan bara sitta på 1 ställe. Kommer från kabelhärvan på ABS sidan.

Min T5a (15g) peakade 0.8, för att sedan dala ner till 0.7 efter 5k rpm. Helt original.
okey. tack. för denna bil gick något djävulskt gott! skall filma imorgon om ja får ordning på hastighetsmätaren!
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]