Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej kära volvovänner!

Fick en tvåa på besiktningen igår (se ärendet :().
Har blivit lovad hjälp att få ordning med detta i helgen men har ett litet problem, jag vet nämligen inte vad det är för delar jag måste införskaffa :)

Någon som kan lysa ett litet ljus över mig och hjälpa mig hitta det jag behöver?
Ska nämligen åka upp till Farsan och det är en bra bit att åka och då vill jag gärna ha med mig det som behövs :)

Tack på förhand och kör försiktigt!
ParanoidAndroid
Hej hej igen,

Är du helt säker på detta?

är den delen som sitter från "högerhjulet" och snett framåt mot mitten i staget under bilen?

har nämligen fått för mig att det är den här delen jag behöver (mekonomen):
Artikelnr: 09-80852
Benämning: Bussning bakre, höger sida, inkl skruvsats, Se bild
Pris: 384.00

Uhg, blir lite smått galen på det här, pank är jag också så det är därför jag tänkte försöka få hjälp med att fixa det :/
ParanoidAndroid skrev:Hej hej igen,

Är du helt säker på detta?

är den delen som sitter från "högerhjulet" och snett framåt mot mitten i staget under bilen?

har nämligen fått för mig att det är den här delen jag behöver (mekonomen):
Artikelnr: 09-80852
Benämning: Bussning bakre, höger sida, inkl skruvsats, Se bild
Pris: 384.00

Uhg, blir lite smått galen på det här, pank är jag också så det är därför jag tänkte försöka få hjälp med att fixa det :/
Har ett mycket bra tips..
Ta pappret, åk tillbaka till stationen. Leta upp mannen med signaturen så får HAN förklara vad han tänkte. Det är nämligen hans skyldighet att göra så att du faktiskt förstår det han tycker. Allt för få åker tillbaka när dom inte förstår. Inte ens vi mekaniker förstår ibland. Då åker iallafall JAG tillbaka och kräver en förklaring på vad det är man hittat. Konstigt nog har en del svårt att peka ut problemet en andra gång trots pappret.
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]