Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mjorf
Hejsan!

Jag har en 855 -97 GLT (B5254S) som inte tål värme!
Det som händer är att när den stått i solen så lägger alla lampor utvändigt av och instrumentpanelen slutar lysa, inga instrument fungerar i den. Det är endast ABS-lampan som ibland får för sig att börja lysa.

Detta uppkommer som sagt endast när bilen stått i värme, aldrig några problem att starta den osv, bara el-fel.
Jag har förstått att liknande symptom kan framkomma om bottenkontakten i tändningslåset är dålig, men lägena på nyckeln känns fasta och det märkliga är att den endast gör såhär varma dagar... :(

Det finns inga felkoder att läsa ut när bilen fungerar...

tacksam för om någon har en idé på vad som skulle kunna orsaka detta?

Mvh
av *pettson*
Enklast är väl att skaffa ett elschema och se vad som är den gemensamma nämnaren. ABS systemets lampa hänger nog inte ihop med detta problemet. Det kan vara läge att läsa ur felkod/er för att få veta vad ABs systemet vill dej.
av Mjorf
Hm, jag som hoppades slippa just detta.. :) Dock så tror jag ändå att ABS-lampan är kopplad till detta, då den endast tänds när inget av det andra fungerar, och släcks när bilen stått i skuggan och all elektronik fungerar som den skall :)

Får kika vidare på elschemat..
Tack för svaret Pettson (:-)
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]