Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej skulle vilja få lite snabba svar vad som skiljer en svensk 95 855 t5 från en italienimporterad då jag blivit erbjuden en importerad för rätt pengar..jag vet att motorn är på 2.0 liter och (bara)211hk sen har jag även hört att bromsar,tändning,mm mm inte stämmer med svensksålda bilar..är det så??? då detta kan bli problem om den går sönder tacksam för snabba svar då erbjudandet gäller typ NU och någon dag till bara mvh alex960
av *pettson*
alex960 skrev:hej skulle vilja få lite snabba svar vad som skiljer en svensk 95 855 t5 från en italienimporterad då jag blivit erbjuden en importerad för rätt pengar..jag vet att motorn är på 2.0 liter och (bara)211hk sen har jag även hört att bromsar,tändning,mm mm inte stämmer med svensksålda bilar..är det så??? då detta kan bli problem om den går sönder tacksam för snabba svar då erbjudandet gäller typ NU och någon dag till bara mvh alex960
Det snackas så mycket..
Stolsvärme får jag anta att du saknar..
Du har en mindre turbo
Du har en annan styrbox
Förutom den mindre slagvolymen så har du en annan vevaxel än den vanliga.
Samtidigt med den vevaxeln har du andra vevstakar.
Det mesta går att rätta till den dagen det händer nåt genom att använda delar till 2.3:an.
I övrigt skiljer det INTE på bromsar och sånt.
Däremot finns det en stor risk att du tröttnar på bilen då 2liters inte har samma bottendrag som 2,3 liters. Provkör gärna en 2.3 liters innan du köper din 2.0:a så du som sagt inte ångrar dej sen.
*pettson* skrev:Förutom den mindre slagvolymen så har du en annan vevaxel än den vanliga.
Det mesta går att rätta till den dagen det händer nåt genom att använda delar till 2.3:an.
2,0 + 2,3 har samma vevstakar. Däremot har 2,0 kortare slaglängd (77mm) och i gengäld högre kolvar(+6,5mm). En 2,3:a är ju att föredra, jag personligen tycker att skillnaden är större än vad siffrorna säger.
av *pettson*
Marlboroman skrev:
*pettson* skrev:Förutom den mindre slagvolymen så har du en annan vevaxel än den vanliga.
2,0 + 2,3 har samma vevstakar. Däremot har 2,0 kortare slaglängd (77mm) och i gengäld högre kolvar(+6,5mm). En 2,3:a är ju att föredra, jag personligen tycker att skillnaden är större än vad siffrorna säger.
ah sorry.. slaget skiljer iallafall.. men tydligen då så löste man det med kolvarna istället för stakarna.
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]