Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janeaxon
Hej alla Volvo diggare!!:)
Min automatlåda i V70 behöver tydligen bytas, tyvärr! Jag letar efter en begagnad sådan. Min bil är en -00:a.
Vad kan en bra begagnad sådan kosta? OCH hur vet jag att den är bra??? Kostar ju massor att få den insatt! Vad ska jag tänka på? rädd för att gå på en nit förstås - men är så kär i min gamla bil! :wink:
Nån som har några råd att ge??
Mvh Janeaxon
av *pettson*
1 Runt 5000 och uppåt beroende på miltal. Utbytes nyrenoverad, hamnar mellan 15 och 37000 beroende på vart du önskar handla.
2 Det vet du inte förräns den är monterad. Det råder lite slentrian på detta område bland skrotarna tyvärr. Börjar tyvärr bli vanligt med *testade* saker som inte fungerar som tänkt när det väl är monterat. Så fråga om garantierna när du handlar. Bästa garanti i hop med bra pris gäller.
3 Demontering och montering tar rejält med tid. Runt en hel arbetsdag för dom flesta mekanikerna. Därav priset. Men det lönar sej att leta runt efter en verkstad som har lite lägre timpenning. OBS se till så verkstaden verkligen gjort såna jobb på just din biltyp innan du bestämmer dej.
av *pettson*
Alfredo skrev:Finns det ingen där som har kombinerad bildemontering och bilreperation, då skulle ansvaret för att lådan funkar enligt Min mening vara företaget.
Det finns det säkert. Det gör bara utbudet av ställen betydligt mindre.
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]