Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter haft bilen på service så hitta de glapp i vänster yttre styrled och högra spindelleden i fram. Hur akut är det att fixa det här, måste det fixas på engång, var lite väntetid några veckor på verkstaden. Är det stor risk att man tappar däcket eller styrningen?
Det är knappast troligt att du tappar hjulet men det finns ju en teoretisk chans till det, men då måste ju spindelleden vara så otroligt dålig och det är dom väldigt sällan!
Vart bor du för förresten?
Finns det ingen i din närhet som kan byta grejorna för dig utan att du behöver vänta in verkstad tid?
Uppsala, det finns säkert fler ställen jag kan få det bytt snabbare på. Men det behövs en hjulinställning efter också. Skulle få allt utbytt (de byter länkarm, spindelled, styrled och lite till) plus fyrhjulsinställning för ca 3500 kr på Upplands Motor (Volvo). Vet inte hur bra priset är, har inte kollat med någon annan.
Byter de bara ena sidan?

Vet inte men om jag skulle till att byta hela länkarmen och styrleden skulle jag nog passa på att få det bytt på båda sidorna - även om den andra sidan kanske inte är i direkt behov av det...

Men det är nog bara för att jag är en symmetrisk man :lol:
Jag bytte vänster yttre styrled på min S70 efter besiktningen då jag fick en tvåa på den. Muttern satt hårt men lossade efter att jag värmt den ordentligt (den var rödglödgad).

Gängade upp den exakt tre varv.. tog bort styrleden, satte dit den nya o skruvade fast. Testade hjulet(n) på en spårningsplatta o det visade 0 / rakt fram. Inga som helst problem. :D

Spindelleden har jag inte behövt byta än så i den frågan kan jag inte svara på hur man gör.
Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]

Värme Cirkulation

Hej Har en Volvo v70 D5204T3 2013 Har bytt termos[…]

Förr fanns det många olika hokus pokus […]

Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]