Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
hej hej jag tänkte byta mina fjädrar på volvo 854 gtl 96-a eftersom dom börjar blir mjuka ( i bak sa dom på besiktningen) jag har liggandes nya sport fjädrar (röda) sänkningsatts men nu till fråga
kan man bara ta ut dom gamla fjädrar och sätta in dom nya sänkningsats bara fjädrar inte stötdämapre vet non om man kan göra detta svara vänligen jag väntar på svar m.v.h volvo 850 glt 96-a
av Uninium
Det går,men det rekommenderas att sätta i riktiga dämpare också som är gjorda för sänkning,eller så är jag ute och cyklar...
av Spiff
du cyklar...

:)
av Uninium
Ja du ser...nån som vet till 100% borde ju svara här snart.
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
unlock26 skrev:Ja du ser...nån som vet till 100% borde ju svara här snart.

ja vet de semmester också :roll: jag stälde frågan igen men jag har nya stötdömpare eller domvar byta när jag köpte bilen så jag vill bara byta fjädrar sätta in kortare hårdare inget annat men frågan är va blir med framhjulinstelning vet non om de annars blir de som vanligt ge se ut och fixa de som man kanooch resten leta på internet och till slut blir bra m.v.h recondare 8)
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Om stötarna är relativt nya är det inga problem, dom bottnar inte eller så. Har dom suttit på ett tag så bildas ibland rostkanter i ändlägena, och trycker du sen in kortare fjädrar så flyttas stötarnas arbetsområde lika mycket uppåt som bilen blir lägre. Har du då en rostkant, så kommer kolven att repas upp, varpå oljan läcker förbi och stötdämparen är förstörd. Det är dock ovanligt, dom är ju faktiskt fyllda med olja och den skyddar mot korrosion.

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]