Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, Har lite smått panik, ska åka iväg på semester kl 5 i eftermiddag men vet inte om jag vågar..

Köpte en V70 98 för två veckor sedan.. 2,5 liters motorn utan turbo. fungerade klockrent i en vecka men nu vill den inte starta jämt..

Problemet: man vrider om nyckeln och bilen startar och går upp i varv (normalt) men sen när den ska ner till tomgången så dör den bara. sen när man provar efter det så varvar den bara upp lite för att sedan tvärdö. så den verkar ju få soppa och allt.

Funderar på om det kan vara något med tändningslåset och att det är någon startspärr. kanske tror det är fel nyckel eller något ?? För lugnar man sig i 10 min o provar igen så hoppar den offtast igång.. Men vill gärna inte stå med folk på semestern utan att kunna köra bilen hem från göteborg..

tacksam för svar !
Troligen inte någon startspärr men det kan bero på många saker. Det som egentligen behövs som första åtgärd är att ta ut felkoder så att man kan få en inriktning på felsökandet. När du efter 10 minuter får igång bilen, går den då normalt?

Mvh GK

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]

Jag återkopplar. Spaken går på 5[…]

OBD P0121

Gjorde slag i saken och beställde detta kit: […]

Jag återkopplar. Vi packade fullt under insy[…]