Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zycron12
Hej.

Har precis handlat min första Volvo(!) och tyckte det var konstigt att den inte spelade upp en bränd CD-skiva. Den hittar spåren men den klarar aldrig av att spela upp ljudet. Har inga som helst problem med originalskivor. Efter att ha surfat runt lite så verkar det som att det är olika utlåtanden från vem du frågar. Vissa påstår att det kan fungera med en lägre skrivhastighet(?) och vissa säger att det inte fungerar alls.
Finns det något sätt att gå runt detta alls? Jag tänker absolut inte byta ut mot en eftermarknadsstereo då jag tycker att det ser illa ut.

Kanske låter orimligt men är tacksam för hjälp av alla slag.
av 2444ever
Har du kollat så du bränner rätt format? kolla specar för stereon, om det är en helt vanlig CD-spelare som ej kan ta MP etc. skall det vara wma-format har jag för mig.
Om formatet är korrekt så kan följande hjälpa:
Bra kvalité på brännare och låg hastighet.
Bra kvalité på CD-skivan, finns CD-skivor som skall underlätta att spela i "vanliga" CD-spelare. Själv köpte jag för länge sen av dessa:
http://www.attentionmedia.se/website1/s ... lpcd-r.php
Funkar bra på min gamla bärbara CD-spelare från 1993!

Men om inga spår går att spela så känns det som att något annat är fel. Vid situationer som tipsen ovan kan avhjälpa så är det mer att det ofta "tappar spåret" eller har svårt att hitta nästa låt etc. om det beror på en dålig bränning brukar det iaf gå att få den att spela från början av skivan om man bara stoppar i den och inte trycker nästa t.ex., och stillastående utan motor igång för att undvika alla störningar.

Skriv ut årsmodell och vilken stereo du har också så blir det lättare att hjälpa.
av Zycron12
Tack! Ska prova ovannämnda tips. Jag har en V70XC -99 med Pro Logic stereon. Vet inte vad den heter men det är den som har en högtalare uppe på mitten av instrumentpanelen och en CD-växlare med 3 skivor som är i panelen.
av 2444ever
Ett enkelt test är ju om du har en gammal cd-spelare hemma som bara tar vanliga cdskivor. Om den kan spela din brända skiva utan problem, så är det antagligen problem med stereon i bilen. Och tvärtom, om den har samma symptom som bilen så lutar det åt bränningen. Lycka till.
Användarvisningsbild
av Nexus
Zycron12 skrev:Tack! Ska prova ovannämnda tips. Jag har en V70XC -99 med Pro Logic stereon. Vet inte vad den heter men det är den som har en högtalare uppe på mitten av instrumentpanelen och en CD-växlare med 3 skivor som är i panelen.
Då har du en SC-901 största stereon.
av jensa30
Zycron12 skrev:Tack! Ska prova ovannämnda tips. Jag har en V70XC -99 med Pro Logic stereon. Vet inte vad den heter men det är den som har en högtalare uppe på mitten av instrumentpanelen och en CD-växlare med 3 skivor som är i panelen.

Store Stereon är den jag med har i min C70
Som sagt, mina philips skivor jag andvände funkar fint, försökt med andra och dom har inte funkat hur jag än bränt dom!
///Jens

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]