Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okej tänkte ta mig an denna uppgift nu snart men fundera lite på som ovan vid bilmeck jag är hur man tar bort innerdörrsidan för att komma åt, vill ju inte göra fel å ha sönder nåt, längst ner finns tryckpluppar som bara är att lossa med en mejsel det fattar jag, men finns det några skruvar man ska lossa först, t ex finns en lucka i gropen man greppar när man stänger dörren, finns det en skruv bakom som ska loss? Nåt mer att tänka på? Finns ju massa reglage och högtalare å elände, kan de sitta kvar?
semmelman skrev:Okej tänkte ta mig an denna uppgift nu snart men fundera lite på som ovan vid bilmeck jag är hur man tar bort innerdörrsidan för att komma åt, vill ju inte göra fel å ha sönder nåt, längst ner finns tryckpluppar som bara är att lossa med en mejsel det fattar jag, men finns det några skruvar man ska lossa först, t ex finns en lucka i gropen man greppar när man stänger dörren, finns det en skruv bakom som ska loss? Nåt mer att tänka på? Finns ju massa reglage och högtalare å elände, kan de sitta kvar?
Om det är samma som på 850:
Dörrhandtaget på insidan dras av uppåt, är nog bra med ett verktyg till klipsen.
Gjorde då denna operation i veckan, ganska komplicerat få av dörrsidan men det gick (efter sett en film om det), det var oxå lite komplicerat att skruva på den där ställskruven, tyckte liksom att det inte spela nån roll om jag skruva den inåt eller utåt, den kanske hade lossnat där den satt fast inuti dörren men inget jag kollade efter (hade ingen ficklampa just då och var svettig och ville sätta ihop skiten) så jag satte ihop allt och jag tror att rutan trycker bättre mot gummilisten nu, vindbruset tycks oxå ha minskat. Tystare i motorvägsfart. Skulle kanske velat få in den en mm till men det får räcka.
Dock en sak som nu inträtt som jag inte fattar, när elmotorn drar ner rutan i dörren så under den sista tredjedelen så hoppar rutan några ggr på sin väg ner, verkar inte hälsosamt men den åker ner men på detta mindre coola sätt, nu kan man ju inte rulla fram vid rödljuset bredvid några puddingar och veva ner rutan längre, får man försöka se cool ut bakom stängd ruta... ...Men, alla fall, jag har ju bara skruvat på den där inställningsskruven för rutans vinkel och allt verkar schysst så jag fattar inte varför rutan hoppar? Är det nåt som lossnat inuti?
Agneo skrev:Hur har det gått för dig?
Har själv jobbat mycket med b.l.a dörr o vindbrus justering på dessa bilar så jag tror jag kan ge dig lite tips men du kanske redan löst det?
Mvh Agne
Agneo finns du i sörmland/stockholmstrakten? Skulle kanske vilja beställa tid hos dig, du kunde fixa både inställningen samt hackandet av rutan som jag fick till...

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]