Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Två problem.
1, Bilen är utrustad med c-lås med startspärr, nu har startspärren slagit till och jag vet inte hur jag ska få bort den. Jag har ingen fjärrkontroll till bilens larm och c-lås. (startspärren släpper när jag tar bort säkring 6 men då stannar även kylfläkten.)

2, Farthållaren fungerar inte, jag har bytt alla delar till den men jag får den inte att funka i alla fall. Det finns inte ett ord om dessa saker i Haynes reparationshandbok.

Dessutom skulle jag vilja veta hur jag stänger av det automatiska halvljuset på bilen?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Fungerar C-låset felfritt i övrigt, vad jag funderar på är om någon eller några av kablarna som går i härvan mellan A-stolpe och förardörr kan vara defekta.

Det verkar som om Haynes är väldigt kortfattade när det gäller farthållaren när det gäller alla modeller, man säger i stort sett att det bör lämnas till fackman.

Varför vill du stänga av automatiska halvljuset? Är det kopplat till de nya bestämmelserna för dagsljusbelysning.

Mvh GK
av v855
gnestakalle skrev:Fungerar C-låset felfritt i övrigt, vad jag funderar på är om någon eller några av kablarna som går i härvan mellan A-stolpe och förardörr kan vara defekta.

Det verkar som om Haynes är väldigt kortfattade när det gäller farthållaren när det gäller alla modeller, man säger i stort sett att det bör lämnas till fackman.

Varför vill du stänga av automatiska halvljuset? Är det kopplat till de nya bestämmelserna för dagsljusbelysning.

Mvh GK
C-låset funkar felfritt om man sätter i säkring nr 6 men då startar inte bilen. Detta fel inträffade i torsdags då larmet av någon anledning aktiverades av sig självt. Och eftersom jag inte har någon fjärrkontroll så kunde jag inte stänga av larmet eller nollställa det.

Ang automatiska halvljuset så har jag monterat sk angeleyes och det finns dessa ringar som lyser som varselljus och då vill jag enbart ha dom på nollan.
Senast redigerad av 1 v855, redigerad totalt 0 gånger.
Grammse skrev:Du kan klippa en kabel i ljusomkopplaren för få bara p- ljus på läge noll på omkopplaren.
Jag har så för inte glömma lyset på när man kör med dimljusen tända dagtid (D)
Vilken kabel ska jag klippa? Vad är det för färg på den?

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]