Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

den blåa tvådelade kudden är enklare att montera, men på köpet får du rallyljud i bilen. Jag köpte originalkudde (svart) på mekonomen för 60kr, men den är jobbig att få i.
Tror inte att du har skrivit vad du har för larm och fjärr? Om fjärren inte hör till bilen lär du få programera bilen till att känna igen den, enkelt på 850 med vga II men jag vet inte om det finns på s70 också.
årsmodell och vad det sitter för motor i bilen hade inte skadat. Jag mena inte du behöver byta hela fästet men känner man att man inte fixar pressa dit ny bussning finns alternativet byta hela fästet.
Programera dosa görs på verkstad. Nu dosa har jag för mig kostar 1500 + programmering.(kan ha fel på pris)
Det var sjukt krångligt att få i nya motorkudden men nu sitter den i !! kan säga att det blev mindre vibrationer än innan, han hade tagit den gamla pinnen och dragit en MUSMATTA?!?!?! några varv runt och satt fast den igen? vafan liksom.

Fjärrkontrollen ser ur exakt såhär http://www.pots-of-gold.co.uk/prodimage ... remote.jpg så det är ju volvo original.
I mitten av rutan sitter det en röd lampa som INTE blinkar eller lyser. Så kan jag börjar kolla över så larmet och det i bilen verkligen fungerar? kanske inte är dosan det är fel på...
När jag köpte min bil hade de ryckt ut säkringen till remotekontrollen, väldigt märkligt, men med säkringen i sen så funka fjärrisen. Kanske finns nåt problem eller nåt som får folk att rycka säkringen, kanske de gjort på din oxå. Jag pratar om säkring i den vanliga säkringslådan med alla säkringar så inte i själva fjärrisen.

(virad musmatta, den var kreativ! :D)
semmelman skrev:När jag köpte min bil hade de ryckt ut säkringen till remotekontrollen, väldigt märkligt, men med säkringen i sen så funka fjärrisen. Kanske finns nåt problem eller nåt som får folk att rycka säkringen, kanske de gjort på din oxå. Jag pratar om säkring i den vanliga säkringslådan med alla säkringar så inte i själva fjärrisen.

(virad musmatta, den var kreativ! :D)
Okej ska ner och kolla imorgon. :)

Haha ja!! snacka om att jag inte fick fram några ord när jag såg vad han hade gjort.

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]