Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av björck
Hej, min TRACS/antispinn eller vad det nu är har börjat bete sig lite konstigt på senaste tiden..
Får ett mycket konstigt och obekvämt och inte ett "vanligt" antispinn ljud när det släpper + att lampan börjar inte blinka när jag spinner. Vad jag minns så har alltid lampan lyst/blinkat när TRACSEN börjar jobba?? :S
När jag slår av TRACSEN så lyser ju lampan konstant och inget motstånd ges när jag börjar gasa. Vet inte heller om det ges något motstånd när jag har TRACS aktiverat utan det låter bara riktigt obekvämt när det släpper..

Så frågan till er är om någon har eller har haft samma problem som mig?? och vad man kan göra åt det..

Volvo s70glt - 99

Tacksam för svar :)
av wexe
har kört en del volvosar på jobber som beter sig likadant låter lixom typ fjooong ljud typ:P och har aldrig haft någon lampa som lyst då förutom nyare volvo och vad jag förstått ska det vara sådär
av björck
vad jag kommer ihåg har det aldrig fått det ljudet när tracsen sätter igång och jobbar + att lampan alltid har lyst eller blinkat :S men jag kan ha fel.. En sak jag vet är att det låter verkligen inte bra i mina öron.
av virgata
Min 850 från -92 betedde sig lustigt idag. den började blinka, kul mitt i sommaren.
På vintern när jag haft den intryckt och den är i funktion så lyser lampan konstant, och blinkar inte. Men nu plötsligt utan att den är inkopplad så börjar den blinka.
Men det kan ju hänga ihop med fukt från avfettning efter lite motorarbete och rengöring av all läckande gammal olja, så lite fukt på fel ställen kanske. Jag har ju felkoder på ABS, men inget annat, förutom att servicelampan tänder sig när man rullar igång.
Jag har Automat BTW.
av *pettson*
virgata skrev:Min 850 från -92 betedde sig lustigt idag. den började blinka, kul mitt i sommaren.
På vintern när jag haft den intryckt och den är i funktion så lyser lampan konstant, och blinkar inte. Men nu plötsligt utan att den är inkopplad så börjar den blinka.
Men det kan ju hänga ihop med fukt från avfettning efter lite motorarbete och rengöring av all läckande gammal olja, så lite fukt på fel ställen kanske. Jag har ju felkoder på ABS, men inget annat, förutom att servicelampan tänder sig när man rullar igång.
Jag har Automat BTW.
Om du har felkoder på ABS lär inte TRACS bete sej normalt. Den är ju baserad på ABS systemet. DET ÄR ABS systemet som jobbar för att skapa TRACS åt dej för att vara exakt. Så finns inte basen (ABS) finns inte heller tracs.

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]