Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av badmojo
Jag har precis köpt en importerad V70 2,0t från Italien. Jag gick igenom serviceboken innan och den hade gått igenom 12000 mila service på Volvo i Turin. Kollade även att boken var tryckt samma år som bilen producerats och det såg bra ut. Service var 1500 mil. Men när jag nu kollade igen så märkte jag att dom inte har kryssat för kamremsbyte på den servicen, det står på italienska, så jag missade det första gången.

Kan dom ha glömt kryssa för, eller kan dom ha hoppat över det!?!? Hur kollar man enklast om kamremmen ser fräsh ut?

Verkar ju underligt om Volvo skulle skippa kamremsbyte vid 12000 mil, det ska väl vara standard... Men man bli ju lite orolig.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Den skall bytas vis 12000 mil eller efter 8 år.
Det är ganska enkelt att öppna den övre kåpan och titta in på remmen.
Du kommer att se om den är nyligen bytt.

/Henrik
av akre
I sverige sitter det dessutom en klisterlapp på lådan till ECU:n där det står när den är bytt.
av noppe72
Jag har oxå en v70 2.0t, italien import. Jag bytte kamrem fast det stod att den var bytt. Man vet ju inte om dom mixtrat med mätaren så jag tyckte att det var säkrast så. Ca: 3000-4000:-, billigare än att motorn rasar p.g.a dålig rem.
av noppe72
det är svårt att se om remen nyligen är bytt.....
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]